Dedikerat till hitresan

Klockan 20.20 samlades vi vid Umeås busstation och de flesta var otroligt peppade. Tyvärr var jag inte så peppad. Klockan 20.30 gick bussen mot Arlanda. Det var väldigt bra stämning i klassen i ca 30 minuter. Sedan plockade vi upp Anja och självklart blev stämningen på botten. Kate fes så att hela bussen luktade skit. Många skummisar satt bredvid mig under resan så jag kunde inte sova, vilket sög eftersom jag hållit mig vaken många timmar innan så jag skulle kunna sova på bussen. Så fort de flesta somnat så stannade vi vid Törnebro och åt mat. Efter det bar det åt mot Arlanda. Väl där fick vi vänta på bajskorven Daniel som satt på en försenad buss. Så fort flyget anländigt klev vi på vilket gjorde övriga passagerare blev irriterade. Väl i London fick vi köa flera timmar , Härligt första intryck av landet vars håriga drottning suger för pengar. Jag vill åka hem.

Puss!

london day!

har gar vi pa prommenad besokte bland annat london eye
hejhej alla i kalla Sverige! Har har vi det bara gott, varmt och ont i fotterna tror jag nog att alla har efter den langa prommenaden som vi gjorde idag. vi besokte bland annat London Eye (ingen av oss akte) vi sag Big Ben och min personliga favorit (angelicas) statyer!!! alltsa manniskor som egentligen ar riktiga manniskor som klatt ut sig, hur coolt som helst! Vi besokte aven Camdem Market inte sa mkt shopping dar for min skull men det lar bli mer imorgon. Vi hoppas att ni har det kallt och regningt i Sverige och att ni saknar oss till TUSEN! Snart kommer vi hem...
ps. jag saknar dig Fredrik :) (angelica) och anja halsar bloggen!!
//Angelica Tina Linnea W och Malin

Dag 3 - Ont i fötterna

Vi besökte ett konst museum på morgonen och vi fick titta på väldigt känd konst och det var intressant tkr jag
vi träffade även tre killar där som miranda och jag började prata med, de bjöd oss på en fest som skulle vara på fredagen och det skulle vara ungefär 1000 pers där, men tyvärr så hörde vi inte vart den skulle vara och det var synd
sen så gick vi och åt lunch på EAT. och det var gott, även om det var extremt mkt duvor överallt och det var lite äckligt

och sen fick vi se London Eye, Big Ben och sen for vi till Camden Market, och shoppade, de var inte så mkt shoppande för min del, mest bara gå och gå med miranda. vi fick så ont i våra fötter, och vi bara klagade och klagade så till slut så tog vi tunnelbanan hem med erik, micke, simon, danne, frasse, evelina och for hem och duschade, sen så gick vi ut och köpte middag som bestod av en burk frukt (vattenmelon, kiwi som var gul, och jordgubbar) och en choklad kaka som var riktigt god men ändå äcklig

nu har vi kvällen fri och vi vet inte vad vi ska göra, kanske titta på alla killar som går förbi (miranda gillar mkt )

imorgon blir det antingen att sova eller att shoppa med vännerna, jag får se vad vi bestämmer, vi har dagen för oss själva så vi får göra exakt vad vi vill nästan
bilder kommer senare
hare

london dag 2

HEJ!
det har faktiskt gått bra att sova här inatt englit mig =) jag somna ganska snabbt och sovde som om jag var hemma =)

idag har det varit en ganska soft dag =)
det har regnat idag, och jag hoppas att det blir bättre väder imorgon =)
de som vile fick fara till madamme tussauds och de som inte hängde med dit fick gå upp till oxfordstreet och shoppa som några söta mediaelever =)

som ni kanske förstår så ville de flesta fara till Madamme Tussauds, och "träffa" kändisarna som finns där
mer idag har vi inte hunnit göra, just nu ska jag, linnea W, therese, tina, angelica och mahlin gå ut och äta, jag tror att vi ska äta fish n chips, visst låter det bra =)
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige =)
vi har det UNDERBART här

(bussen var faktiskt rolig att åka, men eftersom vi tog fel buss några ggr så kom vi hem senare än tänkt :P=))
// MIranda

Kära blogg

Vi har anlänt i London och de är riktigt härligt. Alla är trötta efter lång buss och plan.
Inte mycket till sömn men endå är vädret bra. Det växlar mellan molnigt och sol.  Även har vi besökt självaste BBC kanalen.

Vi fick en rundtur och de visade hur de gjorde nyheter, som media program var de mycket roligt.
Vi fick även prova på att sitta i en studio och prata som en nyhetsankare. Vi fick prova på och se det flesta.
Även en tävling hölls mellan tre media elever som ungefär som på tv. De gjorde så det kändes som tv.

Den bara Mikael Åkerström vann med hästlängder och fick ta med sig en BBC penna hem. Vi fick sedan ta tunnelbana eller buss hem. Det var valfritt. Även efter att bara varit i London en dag så känner man redan att man kan endel.

Vi ser fram emot de kommande dagarna och håller er uppdaterade.
Massor med bilder från resa och första dagen finns här.

/MP1 @ London

MASSVIS AV VIMMELBILDER!

nu har vi suttit h'r och lagt in bilder fr[n kameran! vi f[r snabbt v'lja ut de b'sta vi kan! enjoy!

malin, linnea och evelina sitter p[ ume[ bussstation och v'ntar p[ avf'rd!

ARLANDA! efter en jobbig och l[ng bussresa, v'ntar vi p[ att f[ checka in s[ att vi kan ta oss till london!

snart [ker vi iv'g med planet! nu sitter vi p[ arlanda och v'ntar sista minuterna!

frukost [t vi p[ arlanda! dyrt, men gott!

framme i london! kanske, lite tr;tta? en del somnade p[ plats, andra inte. det tog ett bra tag, och alla var tr;tta och peppade! vi ville bara komma fram!!!!!

nu 'r de b'sta bilderna utplockade, och fler ska det bli tills morgondagen ska ni se!
hoppas ni alla har haft en lika trevlig dag som vi!
/nicolina

F;RSTA DAGEN 'R AVKLARAD!

just nu sitter jag h'r och skriver p[ ett internetcafe h'r p[ vandrarhemmet. som ni m'rker, kan jag inte skriva alla svenska bokst'ver! ni f[r helt enkelt st[ ut!

resan gick suver'nt! bussresan var visserligen lite dryg, men som tur var s[ kunde vi se film!
flygturen gick nog snabbt f;r de flesta som kunde somna. vi [kte tunnelbana efter att vi hade landat p[ flygplatsen. det var en l[ng [ng f'rd k'ndes det som. alla var tr;tt och less, vi ville bara komma fram! n'r vi v'l kom fram tror jag att alla k'nde sig mer peppade! vi var i london! mitt i piccadilly cirkus var vi!

lite bilder ska jag nu l'gga in fr[n n'r vi var p[ BBC! vi fick tyvv'r inte fota s[ mycket n'r vi var p[ BBC. det var massvis med anst'llda, vi fick se m[nga olika studiorum, konferansrum, alla som jobbade osv.

simon, therese och mikael fick vara med p[ en "gameshow". de fick se korta TVklipp och skulle sedan minnas fr[n klippen. h'r st[r dom redo att trycka p[ knapparna f;r r;tt svar!

h'r f[r elis sitta och titta p[ en TVsk'rm d'r han l'ser av sitt manus, d[ han fick "leka" nyhetsreporter.

vi tog en bussresa hem ist'llet f;r tunnelbanan. vi ville se mer och mer av london! h'r sitter vi p[ ;vrv[ningen p[ en dubbeld'ckare, och besk[dar den underbara staden!

jag ska allelles snart l'gga in mer bilden fr[n en anna kamera, bara vimmel/bilder fr[n hela resan!

/Nicolina

awdjanwjdnawjdnawd

COOOLT

Hola!

Vi sitter och har svenska, vi försöker koncentrera oss, men det är rätt svårt. Du måste ha förståelse för oss Stina....Vi ska ju trots allt till London.....IKVÄLL! eller, ikväll bär det av till Stockholm, och imorgonbitti drar vi vidare till London! Så sjukt taggade! Packningen är nog det mysigaste av allt! Hähä!! =]

Ibland äger skolan mest utav allt.

//Anja, LinnéaJ och Mahlin

Som sagt, bara en vecka kvar!!!

Fröken här som inte kan låta bli att påminna om några saker.
  • Visst har du ett giltigt pass?
  • Skor kan vara väldigt snygga men glöm inte att packa ett par som faktiskt är sköna att gå i.
  • Glöm inte hänglåset! Ni kommer behöva låsa in era dyrbarheter men också skolans kameror som vi kommer ta med.
  • Bussresan till Sthlm är lååång och mitt i natten. Packa med uppblåsbar kudd
Några saker jag kommer på nu...

EN VECKA KVAR TILL AVFÄRD!

Nu börjar dra ihop sig. Man märker det på alla här på skolan. Alla springer runt fulla av förväntan och snackar om vad de ska handla, vad de ska ha med sig, vad de ska göra i london osv. om en vecka sitter vi här på skolan, helt okoncentrerade på skolarbetet och bara väntar på att timmarna ska ticka förbi.

På den här bloggen kommer ett antal elever varje dag ansvara för att uppdatera er om vår resa. Vad vi har gjort, Vad vi ska göra, Vädret och så vidare! Vi är alla oerhört peppade! Klicka in här på bloggen några gånger om dagen under tiden vi är borta, så att ni håller er uppdaterade!